VÍTÁM VÁS VE SVÉM DRÁTĚNÉM SVĚTĚ. VŠECHNY MÉ VÝROBKY, KTERÉ ZDE UVIDÍTE JSOU MÁ VLASTNÍ ORIGIÁLNÍ TVORBA. RAČTE VSTOUPIT.... Hanka Rajnošková - METUDKA


Pokud budete mít o některý výrobek zájem, kontaktujte mě prosím na e-mail adresu: umetudky@seznam.cz


sobota 9. října 2010

trošku meducínky

Přestože mám barvy podzimu ráda, tak k nám přichází rýma, i když u mě téměř celoročně. Ale narazila sem na netu na domácí šípkový sirup, prošla sem více receptů, každý je trošku jiný- a já si ho udělala takhle:


1 kg šípků řádně umyjeme rozmačkáme a zalijeme 2 l vody. Ono je rozmačkat je problém, snad mě nikdo neukamenuje, ale já je v rychlosti přehnala přes ponorný mixer. Přidala sem jeden pokrájený citron, chemickou kuru sem odstranila.

Přivedeme k varu a vaříme při mírné teplotě 10 minut. Dáme do chladu a necháme je vyluhovat do druhého dne. Scedíme je přes sítko, jde to trošku ztuha, mě vyhovuje pomačkat v sítku šufanem a potom přefiltrujeme přes plátno. Šťávu zahřejeme na 70 C a rozpustíme v ní 0,5 kg cukru- já dala třinový. Recepty uvádí 1-1,5 kila, ale i to půlkilo bohatě stačí, nač zbytečně cukřit.

Potom nalijeme do sklenic a uzavřeme. Z této dávky mám dvě půllitrové sklenice a ještě malou od sirupu z lékárny. Používáme při nachlazení ale také jako prevenci proti chřipce.

Doporučuji, je úžasný



2 komentáře:

  1. HEZKÁ FOTEČKA A PARÁDNÍ RECEPIS.
    URČITĚ VYZKOUŠÍM. DÍKY.
    MĚJTE SE. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  2. Aj vyzerá krásne. A veľa zdravíčka:)Gabi

    OdpovědětVymazat